Vad tror dom egentligen??

Nu är det dags för ytterliggare ett jag tycker och tänker inlägg i min lilla annars så mellanmjölkiga-blogg.

Jag kan bara inte förstå för det första vad har SD i vår regering att göra?

Hmm det kan nog bara dom som röstade på dom svara på och möjligtvis Jimmy Åkesson, men han verkar ju inte vara den snabbaste fisken som simmar i skålen.. Hur som helst så hoppas jag att de inte får mycket att säga till om. Det är farligt med politiska missnöjespartier, de kan få otroligt mycket makt när de sitter där på sin vågmästar-stol. Men som det står i alla tidningar idag så är de ju inte klart riktigt än. Även om chansen tyvärr är minimal att Alliansen får majoritet..
I vanliga fall så håller jag inte på Alliansen men den här gången så måste jag göra det.

Men de var inte därför jag började skriva egentligen så handlar det om något så trivialt som andra Bloggare..

Och då just en speciell Bloggare som tjatar om att hon är störst i Sverige hela tiden .. De är möjligt att hon är störst i Sverige så som hon retucherar sina bilder haha.. (nu är jag riktigt vitsig så här på morgonkvisten) I alla fall.. Hon är ledsen för att en annan bloggare har anmält henne för misshandel OCH skrivit om det på sin blogg... Ujuj .. stackars henne.

Det är baksidan av livet att vara känd har hon inte förstått det?
Är man en offentlig person så kommer människor att snacka skit, hitta på grejer och försöka att trycka ner så mycket de bara kan. Människan är så eller i alla fall många människor är så.

Alla kan inte tycka om alla! och är man då offentlig så får man veta det oftare att man inte är omtyckt alltså.
Som "kändis" kan du ju inte välja att bara se/höra de som är snälla. Du får ju liksom med de dumma sakerna också.

Visst de är bara att skaka av sig men jag tror inte att det är så lätt att skaka av sig allt, eller jag vet att det inte är det. Ibland så tar man åt sig och då måste man få göra det. Men jag tror inte att det är sundt att hela tiden bry sig.

Sen får en del faktiskt skylla sig själva att de får ovänner, man kan inte skriva skit om alla människor som inte ser ut ellar är som man själv vill att de ska vara..
Jag tror att många skulle må bättre av att äta lite ödmjukhetspaj.. eller som de heter på engelska lite Humblepie =)

Kanske skulle baka en och skicka upp till Stockholm ;-)

Så det var det jag ville säga och tycka ... Var lite ödmjuka och ha lite empati eller mycket empati. Man kommer mycket längre på att vara tjockhudad men ödmjuk och trevlig när man tar sig fram här i livet. Ingen tycker om en bulldozer som bara kör över och raserar allt i sin väg. En dag tar det slut och bubblan spricker då står man där helt ensam utan någon som man kan kalla sin vän.....


Tack för att du läste så här långt =)

Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0