Bra förebilder??

En tanke slog mig nu ... har precis blädrat igenom nya VR som kom idag ..
Blogg Awards står ju runt knuten .

och jag kom på en sak.. är de stor Blogg-tjejerna bra förebilder??

Är det bra att en tjej som många unga ser upp till opererar bröst , stoppar in gud vet vad i läpparna och inte äter mat för att hon är "tjöck" är det bra??

Dom vet ju om att de har tusentals tjejer som ser upp till dom är det okej att visa en sån sida? är de okej att festa tre dagar i veckan bara för att man har en stor blogg?

Ok de finns "vanliga" tjejer som gör det med, men de är inte okej enligt samhället. Men är man stor bloggare så är det lungt, eller?

En annan sak är det okej att mobba andra i sin blogg?

Nej säger jag de är aldrig okej att mobba någon. Men de är precis vad många gör. Bloggare lika mycket som de som skrivet kommentarer.

Alla fiskar vi efter uppmärksamhet visa gör det genom att vara elaka andra genom att lägga ut hela sit liv i en blogg ;-)

Jag funderar ofta på vad många av de här tjejerna och killarna med för den delen ska göra sen när bloggbubblan spricker??

Ett vanligt jobb kan vara svårt att få om man skriver om vad som helst på internet. Tänker dom på det överhuvudtaget?
Nej jag tror inte det.. Synd den dag de vaknar upp och inser att de inte blev något med deras Bloggkarriärer för hur många PR-människor kan det behövas i Sverige? =)

Nej tacka vet jag den gamla hederliga Dagboken ska nog återgå till att skriva i den.



Vem vet kanske lägger jag upp allt här på bloggen och blir rik och berömd på kuppen =P

Nu ska jag laga klart maten precis som vi Svensson-mammor gör när vi snart är 30 år...
! månad och 1 dag kvar till den stora dagen =)


Adjö på er

Lämna ett meddelande
Postat av: Elin

Håller verkligen med dig!! Dock tror jag att du och jag riskerar att bli utfrusna ur bloggsamfundet nu för att vi driver med/ifrågasätter bloggare. HA! Det är det värt!

2010-09-05 @ 16:46:35

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0