Inte en själ ute

Denna morgon såg jag typ 5 personer på vägen till jobbet...

Susar ner för gatan mot kontoret i godan ro och lyssnar på Morgon Zoo i lurarna o känner mig lagom pigg så där.. När jag plötsligt ser nåt som kommer farandes från höger sidan..

Jösses vad f-n är det där tänker jag o ser att de är en man som springer o viftar som en galning o skriker. Jafg drar ur "plopparna" ur öronen o hör att de är mig han skriker på. Hinner typ tänka :neeeej jag har glömt att ta på byxorna o tittar ner på benen men byxorna de har jag på mig. Så de var inte det.

Mannen fortsätter vifta o skrik/mumla så jag stannar o han kommer fram till mig  och utbrister:
Gud vare med dig jag har ett meddelande från vår Herre....

Öhhh får han till svar från mig (inte direkt jättesmart uttryck jag vet )

Mannen säger då: Du bör se dig för i trafiken annars så kan du snabbt få komma till mitt rike..

Jag står där som ett levande frågetecken o under vad de var som egentligen just hände..
Mannen rusar vidare o ser ut som en vilde.. Jag kliver av cykeln och leder den den sista biten ner till kontoret tänkte att här tar vi inga risker..
Vill absolut inte hälsa på Herren där uppe än på länge.

Jag hade faktiskt hjälmen på mig så jag va ju lite skyddad.

Men Skum morgon det här alltså.. O när jag kommer till kontoret får jag höra att allt stått stilla sen kl 05.30 imorse, inga samtal inget alls...

Så ja de är absolut en skum dag det här.

Hoppas dagen blir en aning bättre än så här.

Tjingeling


Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0