Lite konstigt men jämnställt

Undrar om inte de här två männen från USA är den ultimata defintitionen av jämnstäldhet! http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab

Tänk er att ha en man som kan bli gravid. Och bära på barnet. De passar ju perfekt i vårt samhälle där vi kvinnor ska vara perfekta. Tänk om kvinnor skulle slippa att vara gravida och stora och slippa gå upp i vikt. Skulle de inte vara en dröm??

Nej de tycker inte jag, jag älskade att vara gravid och jag gillade min stora fina mage och de gjorde inget att kroppen förändrades. Fördelen för mig var nog att jag var ganska ung när jag fick min T, så de gick snabbt tillbaka.
Sen kan jag tacka mamma o pappa för kanon bra gener som gjort att jag ser ut som jag gör =)

Men åter till artikeln för ett par år sen så skrev alla tidningar om mannen Thomas Beatie som fick en dotter, han har för övrigt fött en son nu med. Och nu fäljer tydligen en annan man i hans fotspår och väljer att föda barn han med. Konstigt tycker vissa, ja med iofs men kan man så kan man. Och egentligen så spelar de ju inte så stor roll vem som bär på bebisen bara man är snäll mot bebisen och att den är välkommen till världen av underbara föräldrar.

All misstro grundar sig bara på okunskap och att de är lite "konstigt" och att de passar inte in i våra ramar och hur vi vill att saker ska vara...

Ja vi vänjer oss med tiden...

Men bra där tycker jag att de delar på ansvaret =)

Tack för ordet kände att jag behövde skriva om det lite.

Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0