Allvarliga saker

Jag måste bara ta upp det här. Jag vet att jag inte skriver om så allvarliga saker men ibland så måste jag belysa saker som jag har åsikter om... (håller ni inte med mig eller om ni håller med mig så kommentera gärna. )

Hur som helst så snubblade jag över en hemisda idag som har en massa efterlysningar på försvunna barn i Sverige.

Den heter http://www.saknadebarn.org/

Där kan man läsa om alla de barn som just idag är försvunna i Sverige.
De som skrivs om där är barn där deras ena förälder har tagit dom. De har inte blivit kidnappade av främmande människor utan av personer som de känner.
Deras mamma eller pappa har tagit dom utan lov.

Det är hemskt att föräldrar inte kan komma överens, att de inte kan bestämma tillsammans att barnet ska bo på en viss plats.

Dessa föräldrar kämpar i de mörka, ingen skriver om dem. Tidningarna tar upp de precis när det har hänt. Sen händer inget mer.... De får kämpa helt själva och de kämpar verkligen. Mot myndigheter i andra länder mot domstolar och lagar. De gör allt för att få hem sina barn igen.

Jag skriver om det här för att jag tycker att de är viktigt. Jag tror inte att de kommer att hända något för att jag bloggar om de men vem vet kanske är det någon som läser här som har en större blogg än jag, som kan ta upp de här.

Här är en del av barnen som är borta:

Minna & Nicole Bergendal.
Deras mamma har tagit dom till Taiwan med falska pass. Domstolsförhandlingar pågår i Taiwan. Barnen har varit borta i 458 dagar
Man kan läsa pappans blogg på
http://bergendal.wordpress.com



Linda Agnvall.
Även hon har blivit bortförd av sin mamma.
Hon ahr varit borta i 855 dagar. Man misstänker att mamman kan finnas i Sverige med Linda. Men ingen vet riktigt var de finns.


(klicka på bilden för att göra den större)

Zahra Benaloune.
Fördes bort av sin pappa till Algeriet. 2005 hon har alltså varit borta i 1591 dagar. Pappan sitter i fängelse för att ha kidnappat Zahra men ändå så får inte mamman hem sin dotter till Sverige.



Gå in på hemsidan och läs mera om alla de barn som är borta.
Det är viktigt!

Jag kan inte sluta tänka på hur jag skulle må om jag o T's pappa inte skulle komma överens och han skulle försvinna med henne. Usch jag skulle inte vet vad jag skulle ta vägen.
Tack för att vi har så bra kontakt.

Alla bilder är hämtade från SBN (saknade barns nätverk.)

Tack för ordet ....




Lämna ett meddelande
Postat av: Anonym

Minna var min bästa vän...

2011-05-12 @ 07:13:50

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0