Hejsan Svejsan...

Så var det tisdag idag då och dags för träning igen =)

Idag är det de röda Friskis kläderna som ska på och leendet ska med.. De är dags för Mamsens Bas-pass och då står jag där med henne.

De är skönt att ha en dag i veckan som alltid ska tränas på. Då vet man att man tränar åtminstone en dag i veckan. Har inte rikigt hittat motivationen ännu.

Men men de kommer det med vad de lider.

T kom hem med läsläxa igår, de ska läsa 10-15 min måndag till och med torsdag hemma. Hon var så duktig och läste flera sidor.
Först ville hon inte men jag använde min pedagogiska kunskaper och fick henne att kämpa vidare =) Och då gick det hur bra som helst.
Det var svårt med ord som upp och att ... inte lätt när de är dubbla bokstäver och hur ska man då ljuda dom undrade T. Men de var bara för mig att förklara hur de låter och då förstod hon, skönt.

Snart är det lunchdags och jag är vrålhungrig. Så idag blir de rester Pasta Carbonara från igår.

Frågan är bara vad ska man äta ikväll?? Kommer ju inte hem förän vid 18.30 .. aja de tål att tänkas på-

Adjöken så länge

Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0