Bullen jäser..

Alltså bulldegen ingen annan bulle =) haha... få inga idéer nu =P

Nej men bulldegen står på jäsning och jag har surfat runt lite. En blogg jag kollar in i bland är Kissies.. Kan liksom inte låta bli. Tycker det är skrämmande att den liten tjej kan ha så mycket makt som hon faktiskt har.
Säger hon att ett par byxor är snygga o skriver var hon köpte dom så vips så är de slutsålda i den nätbutiken eller var de nu kommer i från. *scary*
Små-tejer följer henne som om hon vore någon slags Gud..

Varför?

Jag kan inte se vad hon gör som gör att hon ska vara så STOR?? Hon bloggar ett par gånger om dagen, provocerar människor med sina operationer och ganska "dumma" åsikter. Hon är som vilken tonåring som helst. Hon har råd att köpa dyra märkes kläder för att så många följer henne.
Hon blev stor för att hon har ett "fejkat" jag som heter Kissie. Men egentligen så passar det ju ganska bra, silikonbröst, låtsas kinder och guldfisk-läppar... det är ju fusk och hennes blogg-person är ju också fusk.

Min fråga då är varför, är hon så stor när ALLT är påhittat? Hon skriver själv om och om igen att hon inte är sån "på riktigt".. Men vad är på riktigt då?

Hur kommer hon att må den dagen då blogg-bubblan spricker? När det en dag är Ute att blogga? Vad ska hon göra då?
Visst andra stora bloggar har andra saker att falla tillbaka på, företag och annat. Men om man har gjort sig stor genom att hitta på en person som provocerar allt o alla, vad ska man göra då när de inte är hundratusen små tjejer som läser ens blogg??
När det inte passar företagen längre att vara blond, ha stora bröst och guldfiskläppar.. och de inte längre vill ge bort gratis saker. Vad gör man då?

Nej jag är inte ett dugg avundsjuk, jag älskar mig själv, min kropp och mitt liv. Jag är stolt över mitt liv och min familj, mina vänner och ja allt egentligen.
Jag skulle inte vilja byta ens för en dag =)
visst få en massa pengar för att blogga skulle jag inte tacka nej till eller gratissaker. Men jag vill inte bli styrd och ha nån som bestämmer vad jag ska blogga om.
Jag gör det för min skull.

Men ja jag blir orolig för alla dessa tjejer som följer henne och gör precis som hon gör. Jag är orolig för hennes skull och hur hon ska reagera den dagen som allt detta är över...

Skrämmande är det att de har blivit såååå stort.

Och att en del tjejer har så stor makt över andra...

Aja så är det min åsikt och den är kanske inte alltid rätt men jag kände att jag var tvungen att skriva om det ...

It scare´s me.. =(


Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0