Min Cause...

Stop Sex trafficking of children and young people..

Jag fick ett mejl som jag blev mycket rörd av. Jag har en liten blogg men jag blev ändå ombedd att blogga om detta ämne. Ett ämnde som står mig nära bara för att de handlar om barn och barn som far illa..

Och det är den trafficking som sker med barn och unga i världen. Där de säljs för att bli prostituerade i andra länder. Det är hemskt att det sker runt omkring oss.
Där barn gör allt för att komma ifrån sina hemländer att de går rakt i klorna på dessa människor som handlar med barn/ungdomar.
The Body Shop har startat en kampanj där man kan köpa deras
Soft hand kind heart hand cream
.


Och de pengar de tjäner på denna kräm går till Ecpat som är en organisation som arbetar mot trafficking av barn o unga runt om i världen. Trafficking är ett stort preoblem i världen. Och vi måste alla hjälpas åt att stoppa detta.

Så tveka inte de ska vara lika självklart att köpa den här handkrämen som att du i oktobermånad köper ett Rosaband som stöd för bröstcancer forskningen.

Det finns ingen skillnad på de två, de behöver din hjälp lika mycket.

Så köp din handkräm idag på The Body Shop och hjälp till du med. Och har du Facebook så gå med i gruppen Stop Sextrafficking of children and young people




Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0