Varför gör dom inget?

Igår kväll såg jag på Kvällsöppet med Ekdahl på Tv4. och jag blev så arg.
Jag skrev detta inlägg på en gång men väljer att lägga ut det imorgon (torsdag) för att jag måste få sova på saken tror jag. Så jag inte förhastar mig ...

Iallafall programmet handlar om Polisen, jag har flera som jag känner som jobbar som poliser eller utbildar sig till poliser.
Men det som gjorde mest ont var att höra om "Åsa" som msshandlats och våldtagits av sin man i flera år. Sist så blev hon slagen så illa att hon var medvetslös när polisen kom. Poliserna gjorde allt som de skulle göra, de tg med sig lakan o allt som bevis, de tog DNA-prov för att kunna fälla hennes make som var den som hade gjort detta. "Åsa" blev även grovt våldtagen..
Poliserna på plats gjorde allt rätt, hon åkte till sjukhus och fick vård.
Sen hände inget mer, åtalet lades ner...
Varför???

Jo hennes man som har gjort detta mot henne är Polis!
En internutredning gjordes men tydligen så är den inte klar enligt den man från polisen som var med i programmet.
Vad jag inte förstår är hur man inte kan åtala honom som civil då han inte var i tjänst när han misshandlade henne?

Under 14 dagar så hade han skickat ca 350 sms till henne. Grova sådana, man fick se en del som fanns med i polisutredningen.

Den här kvinnan har ingenstanns att ta vägen, hennes man är polis! Han har tillgång till alla register genom sitt arbete. Var hon än kommer att gömma sig så komer han att hitta henne.
Och har gjort det flera gånger de spelar ingen roll om hon bor på ett kvinnocenter han kommer att hitta henne där med.
För mannen är polis och jobbar fortfarande som polis.

Det förstår jag inte heller hur han kan få jobba kvar som polis efter att ha gjort de här sakerna?
Hur kan polisens internutredare anse att han är en bra polis?

Jag kan inte förstå hur mycket jag än vänder o vrider på situationen så kan jag inte förstå.

Det här ligger nära mig när det gäller kvinnomisshandel..
Många vet inte men de som känner mig väl vet om vad som hände mig för flera år sedan. Jag var tillsammans med en kille som misshandlade mig både fysiskt o psykiskt. De började inte med att han slog mig de började med att jag inte fick träffa mina vänner och göra vad jag ville, jag skulle bara vara med honom o hans vänner. och sen blev det bara värre o värre.....
Men de kan vi ta en annan gång.
Vad jag skulle komma fram till är att jag fick honom dömd. Han fick inget fängelsestraff men han blev dömd o de finns med i polisregistret. Och för mig var det en vinst. För jag trodde aldrig att han skulle bli dömd. han var så övertygad om att ingen skulle tro på mig.
Så när domen kom och jag såg att de trodde på mig och på vad som hade hänt så blev jag överlycklig.

Jag får fortfarande ont i magen när jag ser honom. Vi bor i samma stad och deta hände 2001 tror jag... minns inte exakt årtal men tror de var då....

Jag tycker de är fruktansvärt att den här kvinnan inte kan få en rättegång mot honom.
Hon sa själv i sin intervju att hon aldrig trodde att de skulle gå till åtal så de var inget hon förväntade sig..
Vad är de för fel på samhället egentligen? När en kvinna inte kan få en rättegång o ett åtal mot den som misshandlat henne bara för att han är polis..

Ska det verkligen vara så?

Jag blir så arg bara av att tänka på det. ....

Nåt måste de ju finnas som man kan göra, och jag ska nog komma på nåt ....

Det var allt jag ville säga. En sak till bara... Om ni ser nån med ett blåmärke i ansiktet eller på kroppen, som ni misstänker inte har kommit av naturliga orsaker, fråga vad som har hänt!
Säger hon att hon har ramlat o de händer flera gånger ta då henne åt sidan och säg att du inte tror på det hon säger.. Stå för att du inte tror på henne. Stå på dig!
För att när man blir slagen så tror man att de är ens eget fel även om man innerst inne vet att de inte är så!
Men man är rädd och vågar inte göra nåt åt det för oftast blir det bara värre om man försöker utan att ha en plan ..

Det är svårt att förstå om man aldrig varit med om det själv ... men de händer oftare än vad vi tror ...


Det var bara det jag ville...

Lämna ett meddelande
Postat av: Matte

Ja jag såg faanskapet förra veckan! Lika ful och äcklig som vanligt. Mår illa av att se svinet!



Ha d bra!

2009-10-17 @ 22:14:27

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0