Och dagen då .. Jo de är måndag idag ..

Yepp så är det ...
Det är måndag o idag har jag slitit ihjäl mig haha.. not inte ett dugg.. Har mest suttit på sjukhuset o öron-näsa-hals mottagningen med T för hennes lilla checkup.. Inga problem där inte, skönt.
Vi satt o väntade i 20 min o besöket hos läkaren tog hmm typ 10 min skulle jag tro.

Men men de är bra att de inte tog längre tid =)

Nu sitter T o hennes kompis o äter Polly-muffins i köket o jag sitter här..

Sen ska jag handla ägg o steka plättar ... de är nästan godare än pannkakor jag vet skumt men sant =)
Jag fick mormor o morfars plättlagg så nu ska här stekas.
Igår var vi hos morfar o plockade bort en massa saker han ahr ju flyttat till ett hus där de bara bor en massa äldre alltså ett äldreboende =)
Så han får inte plats med alla sina saker så nu ska allt delas upp eller skänkas bort. Skumt var det att gå igenom sakena, jag har inte varit där så mycket men ändå tillräckligt för att de skulle kännas konstigt .
Men så är det har tänkt mycket på min lilla mormor som dog redan innan T föddes...

Så är ju livet även om de känns orättvist så vet jag att hon finns med mig varje dag  o ser till att jag gör rätt här i livet =)

Nu ska jag se vad trollen gör i köket.. tror att de är glasyr i hela köket nu hmmm...

Ses o hörs


Lämna ett meddelande
Postat av: Lina

Sv; Heej, så roligt :) Ja, det är alltid lite svårt, mina rullar också ofta ut sig, men jag brukar knipa till ordentligt i slutet samt att se till att degen inte är för tjock för då jäser den mer. Om degen är utrullad ordentligt så att du får rulla flera varv så blir den tunnare och jäser inte upp så på samma vis, tror jag iaf. Är ingen bullmästare men det är mitt knep iaf :)



Kram Lina

2009-10-07 @ 07:08:44
URL: http://linabakar.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0