Varför ska jag vaccinera mig?

Det har varit den stora frågan för mig.

Jag inte överdrivet förtjust i att ta mediciner överlag.
Men jag tänker vaccinera mig. Trots att det sägs vara så "farligt" men jag tänker inte utsetta mig själv eller min familj för den influensan.
Jag tar aldrig vanliga influensavaccinet för att jag anser att jag har ett bra imunförsvar.

Men denna gång tänker jag gå emot mina principer och ta sprutan.

Jag gör det inte för att media säger att jag ska göra det, inte heller för att läkarna och medicinföretagen säger att jag ska det.
Utan för att jag vill inte utsätta de som inte kan ta vaccinet för att bli smittade. Jag vill inte att andra ska bli sjuka.
Sen vill jag att min dotter ska ta sprutan och jag tänker inte utsätta henne för något som jag inte själv tar.

Så på onsdag så tar jag sprutan tillsammans med min dotter.

Jag har hört att de är de som blir sjuka av vaccinet och jag har läst och sett den amerikanska kvinnan som inte kan gå och inte prata. Hon kan bara gå baklänges och springa och gör hon det så kan hon prata normalt. Men jag tror inte att de är speciellt vanligt och jag tror att de är något annat som ligger bakom och att de var vaccinet som utlöste det hela.
Jag tror att även om hon inte tagit sprutan så skulle hennes sjukdom en dag ha brutit ut, kanske snabbade vaccinet på det hela, vem vet?

Sen finns de som har svimmat av vaccinet och det kan man göra, man kan få feber och extremt ont i kroppen. och det får vi ta då om det blir så....

För det är inte alla som blir dåliga av vaccinet.
och jag tar då hellre att vi blir sjuka en dag eller två istället för att vara väldigt sjuka lång tid...

Sen anser jag att alla har ett eget val.

Så det är upp till var och en men jag tror inte man ska lyssna på vad media säger eller på hur andra har reagerat på vaccinet. Eller på hur mycket kvicksilver det innehåller. Varje gång man äter fisk så får man i sig kvicksilver. Och visste ni att om man tapapr en sån här lågenergilampa i golvet och den spricker så ska man öppna ett fönster stänga dörren till rummet och inte gå in där på en halvtimme... Och varför ska man inte göra det ? Jo för att lågenergilampor innehåller kvicksilver...
Sen tror inte jag att vår egen regering och läkarkår skulle se till att sveriges befolkning sprutade in nåt som är farligt för dom.. Tänk vad som skulle hända om det var så att vaccinet var farligt och att staten har "tvingat" befolkningen att ta vaccinet.. Nej de skulle aldrig hända, de skulle bli kaos här då.
så jag tror inte att de är farligt men som med alla andra vaccin så reagerar alla olika på det..

Men glöm inte att ha ett öppet sinne och ta sedan ett beslut ut i från dina egna åsikter och tankar.

Alla har vi ett val.....


Lämna ett meddelande
Postat av: Jessica

Jag tycker man ska följa sin egen magkänsla. Vi kommer inte ta vaccinet av flera anledningar-som inte har med regeringen eller media att göra.. Och jag tycker ni och de som känner att man ska ta vaccinet ska göra det... Helt enkelt göra vad man själv tycker är rätt, för jag tror inte det finns något rätt eller fel här=)

2009-11-12 @ 20:15:44
Postat av: veronica

Vet du Lillemor, jag känner massor som vaccinerats sig och det värsta som hänt är lite ont i armen och lite feber. Ingen går baklänges än så länge! Så det är nog ingen fara... Kram!

2009-11-13 @ 08:05:56

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0