Kalabalik i mitt hus...

Har ju glömt att berätta att min lugna lördags kväll fick sig en törn...
Jag kollade ju på min film och skulle krypa ner i sängen och läsa min bok i lugn och ro...

Men ack nej de fick jag inte..
Det var en hög med "gubbar i skinnväst" som gapade o skrek och härjade här utanför.. så jag nyfiken som jag tassade upp o kikade ut.. De stod här utanför o härjade, inte mer med det.. men sen började de att ringa på min grannes dörr (hon bor under mig) och hon är döv så hennes dörrklocka låter som ett helt j-vla klockspel.. (ursäkta språket) men de ringde o ringde och ringde lite till.Jag trodde nästan att nån hae somnat med fingret på klockan...

Hur somhelst så börjar det att banka på dörren istället och sen bankade de på hennes altan dörr så jag trodde mina rutor skulle ramla in,, Ett himla liv blev det och de skrek  o gapade,
och då ska ni få höra då blir jag arg.
Det var så att tanten (grannen) var barnvakt åt sina barnbarn och jag vet att de är lite strul dör ibland.. men iallafall då är det pappan till barnen som står där o gapar o ringer på och jag blev faktiskt lite rädd för barnen öppnade inte o de grät på insidan av dörren. Till saken hör att de är riktigt lyhört här så jag hörde typ allt som de sa..

Jag tänkte att så här får de ju inte vara men vågade inte gå ner så jag ringde polisen o frågade vad jag skulle göra och polisen skulle skicka en bil förbi och de gjorde de.
men då var mamman till barnen där med så polisen åkte sin väg och barnen öppnade dörren och mamman o pappan tog dom med sig... Lite halv onyktra vinglade de gatan bort ... Usch de såg sorgligt ut..

Sen stod de där och väntade vid stora gatan .. Till saken hör att klockan var halv tolv när allt detta började och jag tyckte så synd om de där barnen de är mellan 2 och 9 år tror jag.. Sen när Patrik kom hem vid halv ett så såg han hur de satte sig i en taxi alla 5 och åkte iväg.
Då har de stått där ute i kylan i 1 timme och vantat mitt i natten.

stackars barn säger jag bara....

Men sen blev det lungt och jag kunde somna..

Så blev min lugna hemmakväll... inte så värst lugn ändå...

Lämna ett meddelande
Postat av: veronica

Inatt drömde jag att du skulle ha en bebis. Hoppas det var en sanndröm!

2009-11-03 @ 08:07:45

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0