Måste man vara tråkig för att man är förälder??

Läste på en tjejs blogg att hennes ex (som hon har barn med) tycker att hon inte ska skriva om deras son i bloggen för att hennes blogg anspelar på sex....

Visst han är barnets pappa men de är hennes blogg o hennes liv hon skriver om..

Är de så att man måste vara tråkig för att man är förälder??

Ok man tänka sig för innan man skriver eller gör vissa saker eftersom att de kan verka stötande i andras ögon men att visa bilder där man är på fest ihop med sina kompisar på sin "barnfria" tid tycker jag inte är fel. herregud jag gör ju det och mitt ex (T's pappa) har inte sagt nåt om det...
Däremot så tyckte han förut att jag verkade lite deppig i min blogg.. o de hade han rätt i att jag var men de är borta nu =)

Men annars så tycker jag att man som förälder måste få leva också. Och ju mer man lever dessto bättre förälder blir man.
Om jag mår bra så mår mitt barn bra... Sen kanske man inte ska ta med sin barn på jättefest och bli full själv för de är skrämmande för barn att se.
Men man måste få ha kul också inte abar vara duktig.
För duktiga ska alla vara hela tiden så att det räcker.

Så hur är en bra förälder egentligen ?? de undrar jag.
Jag har en kanon bra mamma som är den bästa. Hon satte gränser och lät oss inte göra vad vi vill och de är jag idag glad för(dock var jag inte lika glad när jag var tonåring.. hihi) Min pappa var ju inte direkt närvarande alltid men de blev folk av mig för det =)

Det bästa man kan göra är att vara sig själv och se till barnets bästa då tror jag att allt går bra.


Så de var min åsikt om föräldraskap... T fyller 6 år snart och jag undrar fortfarande om jag är en bra mamma ibland.. men nu vet jag att jag är de för jag gå på min magkänsla och den säger mig det =)


Så lyssna på magkänslan de gäller i allt för magen har rätt iallafall i 99 fall...


Nu dags för dagen att börja

Tjingeling

Lämna ett meddelande

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0